Belief in God is rational. Everything has a cause. So unless there is a first cause, then you would have an infinite regress. And then nothing could exist. Therefore there must be a first cause. Therefore God, the first cause, exists. QED.
1.2.25
הוכחה חזקה לגישתו של רבינו יצחק בעמוד י''ח ע''ב של בבא בתרא
ברצוני להביא הוכחה חזקה לגישתו של רבינו יצחק בעמוד י''ח ע''ב של בבא בתרא. זאת היא. רבינא עונה "החכמים גורסים שיש להסיר את הדבר הגורם לנזק". ובכן זה כַּמוּבָן. אחרת למה היו אומרים להרחיק את הגיגית של הפשתן מהירקות ובור מבור אחר? ברור שרבינא בא לענות על שאלה מסוימת. והשאלה הזו היא בבירור השאלה שנשאלה זה עתה על החכמים: אם אנחנו מדברים על לוקח, למה אומרים החכמים להרחיק את גיגית הפשתן מהירקות? תשובה: כי גם במקרה של מכירה, הם מחזיקים שחייבים להרחיק את הגורם לנזק מזה שיכול להינזק. אבל אם אתה מחזיק כמו רבינו תם, התשובה הזו לא עונה על השאלה. השאלה שרבינא אמור לענות עליה בגישתו של רבינו תם היא זו. ר' יוסי אמר להרחיק את הדבורים מהחרדל. אם רבא צודק שחייבים להרחיק מהגבול כל דבר שיכול לגרום נזק, איך אפשר למצוא מצב שכזה בו מגיע המקרה של ר' יוסי? התשובה לשאלה זו אמורה להיות ""החכמים מחזיקים חייבים להסיר כל דבר שיכול לגרום נזק". מה זה קשור לשאלת רבא מר' יוסי? כלום. אז רבינו תם ורבינו חננאל והרי''ף צריכים לקרוא בתשובה זו דברים שאינם שמה, היינו שרבא שינה את דעתו ומסכים עם אביי על בכל חוץ מהבור ליד גבול, ור' יוסי מסכים עם החכמים בכל מקרה של "החצים שלו גורמים נזק. " אף מילה מזה לא מצוינת בהצהרת רבינא ש"החכמים מחזיקים שעליו להסיר כל דבר שיכול לגרום נזק". כל זה הוא הוכחה חזקה מאוד לגישתו של רבינו יצחק