We have the Rambam in laws of accidental sacrifices 7:3 : If one does a work on Shabat and he knows it is Shabat but he forgot that kind of work is forbidden or else he forgot the punishment then he brings a sin offering. Even if he did all 39 he brings 39 sin offerings, Someone asked Avraham the son of the Rambam in what way did he remember it is shabat? {That is needed in order so that this does not deteriorate into a simple case when one forgot it is Shabat and he brings just one sacrifice.}
Avraham said the beginning of the halacha is not connected to the end or he remembered the branches of the work.
The point of Rav Avraham. The end is not connected to the beginning. For all 38 kinds of work he could have forgotten both or just the עונש, but when we get up to the 39th one it can only be he forgot the עונש. If he forgot both and for all 39 works then that is שכחת שבת and he brings only on sacrifice.
The question of the Beit Yoseph of the son of the Rambam is this: Let us start out at the beginning. He he forgot a work and its punishment, or just the punishment he brings one sin offering. Keep going. He forgot 38 works and their punishment or he knew they were all forbidden but forgot the punishment. He brings 38. Then what? It is no longer symmetrical We can't have he forgot 39 and their punishments because in what way did he remember Shabat?
Later note: The question on the Rav Avraham is simple. The Rambam wrote over there in laws of Shabat [7:8] that even if one forgot all 39 kinds of work he brings 39 sin offerings.There is no scenario where he does not know some kind of work but knows its punishment. So when the Rambam says he forgot all 39 that has to mean both the works and their punishment. This is a direct contradiction to the son of the Rambam.
_____________________________________________________________________________
We have the רמב''ם in הלכות שגגות ז:ג : If one does a work on שבת and he knows it is שבת but he forgot that kind of מלאכה is forbidden, or else he forgot the עונש, then he brings a חטאת. Even if he did all ל''ט he brings ל''ט חטאות, Someone asked רב אברהם the son of the רמב''ם in what way did he remember it is שבת? That is needed in order so that this does not deteriorate into a simple case when one forgot it is שבת and he brings just one חטאת.
רב אברהם said the beginning of the הלכה is not connected to the end, or he remembered the תולדות of the מלאכות.
The point of רב אברהם. The end is not connected to the beginning. For all ל''ח kinds of work he could have forgotten both or just the עונש, but when we get up to the ל''ט one it can only be he forgot the עונש. If he forgot both for all ל''ט מלאכות then that is שכחת שבת and he brings only one sacrifice.
The question of the בית יוסף of the son of the רמב''ם is this:
The question on רב אברהם is: The רמב''ם wrote over there in laws of הלכות שבת ז:ח that even if one forgot all ל''ט kinds of מלאכה he brings ל''ט חטאות. There is no scenario where he does not know some kind of מלאכה but knows its עונש. So when the רמב''ם says he forgot all ל''ט that has to mean both the מלאכות and their עונש. This is a direct contradiction to the son of the רמב''ם.
הרמב''ם הלכות שגגות ז: ג אם אחד עושה עבודה בשבת והוא יודע את זה שהוא שבת, אבל הוא שכח שסוג הזה של מלאכה אסור, או שהוא שכח עונש, אז הוא מביא חטאת. גם אם הוא עשה את כל הל''ט הוא מביא ל''ט חטאות. מישהו שאל רב אברהם בנו של רמב''ם באיזה אופן לא הוא זוכר את זה הוא שבת? (למה צריך את זה כך שזה לא יידרדר למקרה פשוט שאחד שכח שהוא שבת שהוא מביא רק חטאת אחת. רב אברהם אמר שתחילת ההלכה אינה מחוברת לסוף, או שהוא זכר את תולדותיה של מלאכות. הנקודה רב אברהם. הסוף אינו מחובר להתחלה. לכל סוגים ל''ח של עבודה יכול חהיות שהוא שכח את המלאכה או רק העונש, אבל כאשר אנחנו מגיעים לל''ט יכול להיות רק שהוא שכח את העונש. אם הוא שכח גם לכל הל''ט מלאכות, אז זה שכחת שבת והוא מביא רק קורבן אחד.
השאלה של הבית יוסף של בנו של רמב''ם היא זו
הרמב''ם כתב בדיני הלכות שבת ז: ח שאם אחד שכח את כל הל''ט מיני מלאכה הוא מביא ל''ט חטאות. אין תרחיש שבו הוא לא יודע איזה סוג של מלאכה אבל יודע את העונש. לכן, כאשר רמב''ם אומר שהוא שכח את כל הל''ט זה שהוא שכח את המלאכות ועונשן. זוהי סתירה ישירה לבן של רמב''ם