בבא מציעא י''ד:ב תוספות says the argument between רב and שמואל on page י''ד is the same as their argument as on page ק''א. But on page ק''א the גמרא concludes that there really is no argument because the spoke about different situations. So if on page ק''א there is no argument and on page י''ד there is, how can תוספות say it is the same law in both places?
בבא מציעא י''ד: ב תוספות אומר הטיעון בין רב לבין שמואל בעמוד י''ד זהה לטיעון שלהם בעמוד ק''א. אבל בעמוד ק''א הגמרא מסכמת כי באמת אין שום טיעון כי הם דברו על מצבים שונים. אז אם בעמוד ק''א אין ויכוח ובעמוד י''ד קיים ויכוח, איך תוספות יכול להגיד שזה אותו דבר ואותו החוק בשני המקומות?
To answer this question, it is possible to answer that תוספות holds there is no argument between רב and שמואל on page י''ד and that that is the exact explanation of their argument on page ק''א. That is in the שיטת תוספות ידו על העליונה means he gets the קרן ושבח and ידו על התחתונה means he gets only the קרן and the first case is when the שדה is עשוי לטעת and the other case is when it is not.
כדי לענות על שאלה זו, אפשר לענות שתוספות מחזיק שאין ויכוח בין רב לבין שמואל בעמוד י''ד, וכי זהו ההסבר המדויק של הטיעון שלהם בעמוד ק''א. כלומר לפי שיטת התוספות ידו על העליונה אומר שהוא יקבל את הקרן ושבח, וידו על התחתונה אומר שהוא מקבל רק את הקרן. המקרה הראשון הוא כאשר השדה הוא עשוי לטוע והמקרה השני הוא כאשר הוא לא.
בבא מציעא י''ד: ב תוספות אומר הטיעון בין רב לבין שמואל בעמוד י''ד זהה לטיעון שלהם בעמוד ק''א. אבל בעמוד ק''א הגמרא מסכמת כי באמת אין שום טיעון כי הם דברו על מצבים שונים. אז אם בעמוד ק''א אין ויכוח ובעמוד י''ד קיים ויכוח, איך תוספות יכול להגיד שזה אותו דבר ואותו החוק בשני המקומות?
To answer this question, it is possible to answer that תוספות holds there is no argument between רב and שמואל on page י''ד and that that is the exact explanation of their argument on page ק''א. That is in the שיטת תוספות ידו על העליונה means he gets the קרן ושבח and ידו על התחתונה means he gets only the קרן and the first case is when the שדה is עשוי לטעת and the other case is when it is not.
כדי לענות על שאלה זו, אפשר לענות שתוספות מחזיק שאין ויכוח בין רב לבין שמואל בעמוד י''ד, וכי זהו ההסבר המדויק של הטיעון שלהם בעמוד ק''א. כלומר לפי שיטת התוספות ידו על העליונה אומר שהוא יקבל את הקרן ושבח, וידו על התחתונה אומר שהוא מקבל רק את הקרן. המקרה הראשון הוא כאשר השדה הוא עשוי לטוע והמקרה השני הוא כאשר הוא לא.