Pantheism really just does not come up in the Talmud. The belief system of the Talmud is monotheism.. But this really never gets articulated until Maimonides and Saadia Gaon. And it would not even be of any interest if not for people trying to claim that the Torah is pantheistic.
In any case the discussion seems to be more relevant to philosophy than to any Talmudic or halacha issue. However this issue does seem to have some bearing on the halachic nature of idolatry. After all if "everything is godliness," then those who happen to be into some form of idolatry have a free ticket.
This discussion has some bearing on the issue of learning Musar. One advantage of the Musar movement was that they emphasized learning the basic books of medieval ethics before anyone started pushing pantheism.
Once people started pushing pantheism, it became rare to find any books that don't include pantheism of some form, and present it as authentic Torah.
What is monotheism? It is this: The world is not God. God made it; something from nothing.
The Rambam goes into this in his Guide and you can imagine that that might very well be the reason it is not a popular book.
Also just for the information I should mention that another aspect of monotheism is Divine simplicity;--God is not a composite.
כשאני עוסק בנושא של עבודה זרה אני חושב שדיון על הפנתאיזם יהיה רלוונטי. פנתאיזם אינו בתלמוד. מערכת האמונה של התלמוד היא מונותיאיזם. אבל זה לא מקבל ביטוי עד הרמב"ם וסעדיה גאון. וזה אפילו לא יהיה של כל עניין, אם לא שאנשים מנסים לטעון שהתורה היא חובקת פנתאיזם
לנושא זה יש יחס לעבודת אלילים. אחרי הכל, אם "הכל אלוהות, אז אין עבודה זרה. יש לדיון זה יחס לנושא של לימוד מוסר. אחד היתרונות של תנועת המוסר היה שהם הדגישו לימוד הספרים הבסיסיים של תורה של ימי הביניים לפני שמישהו התחיל לדחוף פנתאיזם. ברגע שהאנשים התחילו לדחוף פנתאיזם, זה הפך נדיר למצוא ספרים שאינם כוללים פנתאיזם של צורה כלשהי ולהציג אותו כאותנטי תורה